1/21/2010

MPVK Masakan




Buat julung kalinya PIPK SMK Meranti pada 2010 telah menjalankan Program MPVK (Komponen Masakan). Pada tahun sebelumnya, perancangan telah dibuat, memandangkan kekangan keperluan terhadap tenaga pengajar yang tidak cukup, maka pada tahun ini program ini telah dilaksanakan.

Pada dasarnya, komponen masakan ini telah dilaksanakan pada tahun lepas lagi, tetapi tidak secara formal dan teratur. Dengan berkat dan kegigihan guru-guru yang ingin melihat kejayaan PIPK SMK Meranti, maka terlaksanalah program tersebut.

Kelas MPVK ini telah diketua oleh Puan Eiap Ney Fah dan Cik Zarina Abdullah serta dibantu oleh guru-guru lain dan PPM. Bilangan pelajar yang terlibat dalam MPVK ini adalah seramai 7 orang pelajar yang mempunyai masalah dalam kategori "Slow Learner". Mereka ini telah diberikan pendedahan selama setahun pada tahun lalu. Dengan pengalaman yang diberikan ini akan memberikan sedikit peluang kepada pelajar dengan kemahiran Pra Vokasional dan Vokasional Kerjaya yang boleh diaplikasikan dalam masayarakat setelah tamat belajar nanti. Insya Allah

2 comments:

cikghee said...

Salam perkenalan.Tahniah dengan aktivit baru ini.Mak engku teringin makan panggang ikan balut daun tu...lupa nama dia..kat kl susah nak dapat makan.ada pun tipu punya...teruskan usaha kalian..boleh layari blog mak engku dan facebok mak engku.leh kita kongsi ide...

PPKI SMK MERANTI said...

Salam.. terima kasih.. semua tu hasil usaha guru ppki yang ingin lihat murid mereka merasai kejayaan. kalau kat nJohor dulu ikan tu dia panggil botok-botok... sedap ler.. hingga menjilat jari..