11/05/2009

Ucapan Terima Kasih

Guru Baru

Assalamulaikum dan salam 1 Malaysia

Kelas Pendidikan Khas Bermasalah Pembelajaran SMK Meranti ingin merakamkan ribuan terima kasih kepada Unit Pendidikan Khas, Sektor Pengurusan Sekolah Swasta dan Pendidikan Khas, Jabatan Pelajaran Kelantan di atas kesedaran dan kebertanggungjawaban pihak jabatan di atas keperluan guru di sekolah kami.

Pada tanggal 01 September 2009, seorang guru Pendidikan Islam telah melaporkan diri di SMK Meranti seterusnya burtugas sebagai guru pendidikan khas. Manakala pada 27 Oktober 2009 yang lalu seorang lagi guru "freshie" juga telah melaporkan diri di sekolah ini.

Dengan kehadiran 2 orang guru tersebut telah menjadikan jumlah guru Pendidikan Khas di sekolah ini seramai 4 orang dan dibantu oleh seorang PPM. Senarai nama guru adalah seperti berikut :

1. Encik Abdul Ilah bin Wahab
2. Puan Eiap Ney Fah
3. Puan Zarina bt Edin
4. Cik Zarina bt Abdullah

PPM :

1. Cik Muriyati bt Abd Manah


Bilangan pelajar yang berdaftar sehingga November 2009 ialah seramai 20 orang. Pada akhir persekolahan nanti seramai 2 orang pelajar yang akan menamatkan persekolahan mereka. Manakala anggaran kemasukan pelajar baru untuk sesi 2010 ialah +- 6 orang iaitu pelajar dari Kelas Pendidikan Khas SK Meranti serta pelajar yang berada di sekitar Meranti.

Dengan anggaran pertambahan pelajar tersebut akan memungkinkan pembesaran saiz kelas akan dilakukan sehingga 4 kelas yang memperuntukkan sekurang-kurang 5 orang guru dan 2 orang PPM. Namun begitu pembesaran dan perluasankelas tidak boleh dilakukan dengan sewenang-wenangnya. Kelulusan perlu di keluarkan oleh Bahagian Sumber Manusia di KPM yang menjadi TERHAK di sesebuah program.

Terima Kasih.

P/S : Projek baik pulih bangunan/kelas masih terbengkalai gara-gara peruntukan telah ditangguhkan...


No comments: